Als laatste aangepast op 19/03/2024 door Steffen Boskma
53.000 euro voor 331 bezoekers
Onlangs kwam de gemeente Spijkenisse in het nieuws toen het ging over hun website ‘Inspijkenisse.nl’. De gemeente had een campagne opgezet om deze website in de belangstelling te brengen. Bij elkaar kostte dit het mooie sommetje van 53.000 euro. Wat bleek, de strategie had maar liefst 331 bezoekers tot gevolg in de maand december. 331 bezoekers!
Dit nieuwsbericht was overigens wel een goede linkbuilding strategie omdat ineens tientallen websites dit nieuws overnamen en links plaatsten naar de betreffende website, waaronder geenstijl.nl (website costs 50K for 331 visitors). Natuurlijk is dit een uitzondering. Met een goede linkbuilding service ben je natuurlijk tot veel meer in staat.
Wat is linkbuilding?
Linkbuilding is het proces om links te laten plaatsen op andere websites dan de jouwe die ervoor zorgen dat je meer bezoekers gaat trekken.
● Via de link zelf
● Via Google
Met de link zelf zul je vanaf de website waar die link op staat bezoekers trekken, maar veel belangrijker, de site geeft te kennen dat de gelinkte site wordt gewaardeerd. Die waardering is belangrijk voor een zoekmachine (lees Google).
Zelf je linkbuilding proces beheren
Dit kun je zelf heel goed doen. Op verschillende manieren is dit aan te pakken.
1. Creëer waardevolle content
2. Leg contact
3. Benader website eigenaren
4. Stel iets tegenover een link
Waardevolle content
Waardevolle content is de basis van linkbuilding. Met deze content toon je je specialisme, datgene waar je het verschil in maakt. Waardevolle content maakt dat website eigenaren naar je willen linken.
Contacten leggen
Voordat je aan linkbuilding gaat doen is het goed om al contacten te leggen. Contacten met anderen via bijvoorbeeld Twitter. Niet om meteen je link te krijgen, maar om de mensen te leren kennen en, vooral belangrijk, dat ze jou leren kennen.
De eigenaar benaderen
Wanneer je kennis hebt gemaakt ga je daadwerkelijk aan linkbuilding doen. Je stelt voor dat een eigenaar van een website naar je website linkt. Je benaderd de eigenaar en vertelt dat een bepaald artikel een hele waardevolle aanvulling kan zijn.
Doordat je aan een relatie hebt gebouwd komt deze vraag niet als een ‘donderslag bij heldere hemel’.
Stel iets tegenover een link
Het is niet verkeerd om iets tegenover een link te stellen. Denk aan een link terug (maar dan vanaf een andere website die je hebt), of het schrijven van een artikel waar een link in staat. Dit proces kost tijd. Tijd die je als ondernemer vaak niet hebt. Jij wilt als ondernemer graag met je product bezig zijn.
Meer tijd voor ondernemen
Onze linkbuilding service kan je helpen om deze taak van je over te nemen. Wij zijn gespecialiseerd in het opzetten van een linkbuilding strategie. Het bespaart je tientallen uren werk, een hoop frustratie en daardoor ook inkomen.
Neem vandaag nog contact met ons op om eens te bekijken wat wij voor je kunnen betekenen… In ieder geval meer dan 331 bezoekers, voor een pak minder geld!
06 1449 5565
Steffen Boskma is een bekende autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO. Hij heeft sinds 2004 vele bedrijven naar de top van Google geholpen en wordt door velen beschouwd als een van de meest ervaren en kundige SEO-specialisten in Nederland.
Met zijn diepgaande kennis van de technische aspecten van SEO en zijn jarenlange ervaring in het veld, heeft Steffen een sterke reputatie opgebouwd als een betrouwbare en deskundige partner voor bedrijven die hun online zichtbaarheid willen verbeteren.
Steffen heeft een passie voor het ontwikkelen van linkbuilding- en SEO-strategieën die niet alleen effectief zijn, maar ook duurzaam en ethisch verantwoord.
Met zijn uitgebreide kennis en ervaring heeft Steffen vele bedrijven geholpen om hun online aanwezigheid te vergroten en hun concurrenten te overtreffen in de zoekresultaten. Hij is trots op zijn vermogen om op maat gemaakte oplossingen te bieden die specifiek zijn afgestemd op de unieke behoeften en doelen van elke klant.
Als een autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO blijft Steffen voortdurend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche en past hij deze toe in zijn werk om klanten te helpen bij het behalen van blijvend succes.
Comments are closed.