Als laatste aangepast op 07/03/2024 door Steffen Boskma
Hoe vindbaar is je website?
In 2012 werden de volgende termen winnaar als het ging over zoekwoorden:
1. Stemwijzer
2. EK 2012
3. Friso
4. Boer Zoekt Vrouw
5. Elfstedentocht
6. Olympische Spelen
7. iPad 3
8. Wordfeud
9. Abn Inloggen
10. Project X Haren
Je kunt hiermee een afspiegeling lezen waar mensen naar zochten vorig jaar. Dit jaar zullen wellicht weer heel andere woorden veel gezocht gaan worden.
Maar als we het nu vervolgens over de vindbaarheid van een website gaan hebben dan kunnen eens inzoomen op iPad 3.
Hoe vindbaar is je website?
Dit zoekwoord werd natuurlijk ingegeven door de populariteit van het nieuwe product van Apple. De vraag is echter hoe vindbaar de gemiddelde website daarop is.
Typen we het resultaat in Google in, dan ontdekken we dat er meer dan 4 miljard resultaten zijn.
4 MILJARD!
Hoe vindbaar wil je zijn? Zelfs de vindbaarheid voor betaalde advertenties valt op dergelijke steekwoorden in het niet. Je betaalt je blauw!
Hoe wordt je website dan toch vindbaar? Hoe verhoog je toch de vindbaarheid van je website op een effectieve manier, zonder dat je een vermogen kwijt bent aan adverteren?
Long tail strategie
Je zult moeten inzetten op Long tail strategie. Op zoekwoorden die ervoor zorgen dat je vindbaar wordt op delen van het grote zoekwoord. Als je het bijvoorbeeld hebt over de iPad 3, dan kan ik je voorspellen dat het moeilijk wordt hierop hoog te gaan scoren in een zoekmachine. Maar ga je bijvoorbeeld inzoomen op een specifiek element van de iPad 3 dan wordt het al wat makkelijker.
Ipad 3 met retina display geeft nog maar 29 miljoen resultaten. Nog veel natuurlijk, maar nog maar een fractie van de eerst zoekopdracht waardoor de vindbaarheid van een heel ander kaliber wordt. De concurrentie wordt al veel kleiner.
Nog een stap verder
Stap verder. iPad 3 met retina display kopen. Dit zoekresultaat is al heel gericht. 158.000 resultaten. Kijk daar is mee te concurreren. En de grap is dat mensen die dit zoeken ook nog eens kopende bezoekers zijn. Want wie typt er ‘kopen’ in als hij niet van plan is iets te gaan kopen?
Wellicht dus minder bezoekers omdat er meer woorden gebruikt worden. Maar de kans is groter dat het gerichte bezoekers zijn die wel jouw website weten te vinden.
Het uitzoeken van effectieve zoekwoorden is een beste klus. Tijdrovend, tijd die je liever gebruikt voor ander zaken. De linkbuilder weet als geen ander hoe je effectieve zoekwoorden vindt. Hoe deze zoekwoorden de vindbaarheid van je website vergroten waardoor meer mensen op je site komen en je dus meer resultaat hebt. Meetbaar resultaat!
Probeer het vandaag nog en neem nu contact op!
Steffen Boskma is een bekende autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO. Hij heeft sinds 2004 vele bedrijven naar de top van Google geholpen en wordt door velen beschouwd als een van de meest ervaren en kundige SEO-specialisten in Nederland.
Met zijn diepgaande kennis van de technische aspecten van SEO en zijn jarenlange ervaring in het veld, heeft Steffen een sterke reputatie opgebouwd als een betrouwbare en deskundige partner voor bedrijven die hun online zichtbaarheid willen verbeteren.
Steffen heeft een passie voor het ontwikkelen van linkbuilding- en SEO-strategieën die niet alleen effectief zijn, maar ook duurzaam en ethisch verantwoord.
Met zijn uitgebreide kennis en ervaring heeft Steffen vele bedrijven geholpen om hun online aanwezigheid te vergroten en hun concurrenten te overtreffen in de zoekresultaten. Hij is trots op zijn vermogen om op maat gemaakte oplossingen te bieden die specifiek zijn afgestemd op de unieke behoeften en doelen van elke klant.
Als een autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO blijft Steffen voortdurend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche en past hij deze toe in zijn werk om klanten te helpen bij het behalen van blijvend succes.
Comments are closed.