Als laatste aangepast op 19/03/2024 door Steffen Boskma
Wat is online marketing?
De basis van online marketing? Wat is dat nu eigenlijk? Online marketing, hoe pak je dat nu aan, zeker als je tegenwoordig moet concurreren met zoveel andere partijen. In Nederland zijn er bijvoorbeeld al ruim 5 miljoen .nl domeinnamen geregistreerd. Daar zit je dan lekker mee als je daarmee moet concurreren. Even voor de duidelijkheid, Online marketing gaat om zaken die specifiek zijn voor online activiteiten. Daarnaast gaat het om marketing, hoe breng je de zaken aan de ‘man’. Hoe zorg je ervoor dat zij jouw spullen, goederen of diensten gaan afnemen?
Er zijn verschillende vormen van online marketing. Ik zet de belangrijkste voor je op een rij:
- Email marketing
Wanneer je klanten hebt is het belangrijk deze via de mail te blijven contacteren. Door regelmatig via de mail wat van je te laten horen zal een klant ook jou weer even herinneren en daardoor eerder geneigd zijn jou in te schakelen. Email is nog steeds een onmisbare schakel in de lijn van online marketing. Door een e-mailadres te krijgen van potentiële klanten heb je een eerste ingang.
- RSS marketing
Deze vorm is minder relevant. In Nederland hebben RSS readers nooit veel invloed gehad, in Engelstalige landen veel meer. Toch is het goed om nog steeds rekening te houden met de groep mensen die RSS gebruikt om artikelen te lezen.
In feite de laatste 3 jaar explosief gegroeid. En die groei is zeker niet ten einde. Op sociaal media vlak is er door veel bedrijven een gigantische winst te maken. Ook grote bedrijven richten hun online marketing diensten nu meer en meer op sociale media als Facebook, Linkedin en Twitter.
- Virale marketing
Zorg er voor dat er gepraat wordt over je product. In combinatie met sociale media kun je soms een bereik hebben wat in de geschiedenis nooit mogelijk was. Viraal betekent eigenlijk dat er een soort golfbeweging plaats vindt. De kring, je bereik wordt steeds groter.
- Affiliate marketing
Zorg dat anderen jouw product voor je verkopen, zorg dat zij hier goed aan verdienen en jij verdient ook goed. Affiliates zijn tussenpersonen die met name op digitale goederen gebied een
enorme boost kunnen geven aan je verkopen. Goede affiliates moet je goed belonen. Vaak zijn de opbrengsten tot wel 60% van de verkoopprijs voor de affiliate, maar daar tegenover staat dat digitale goederen eigenlijk niets kosten om te maken.
- Link building
Bouwen aan links, zorgen dat je links op de juiste plekken staan. Zorgen dat veel anderen naar jouw website linken. Het is een specifieke tak van sport waar je goed in moet investeren en weten wat je moet doen. De resultaten kunnen echter erg goed zijn.
- Video marketing
Video is hot. Er wordt meer geld met video verdient dan ooit tevoren. Gebruik video om aan online marketing te doen, zorg voor een juiste balans tussen teksten en video.
Met video benader je het publiek op weer een heel andere manier. Je zorgt ervoor dat mensen die niet willen lezen toch zien wat je te bieden hebt.
Steffen Boskma is een bekende autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO. Hij heeft sinds 2004 vele bedrijven naar de top van Google geholpen en wordt door velen beschouwd als een van de meest ervaren en kundige SEO-specialisten in Nederland.
Met zijn diepgaande kennis van de technische aspecten van SEO en zijn jarenlange ervaring in het veld, heeft Steffen een sterke reputatie opgebouwd als een betrouwbare en deskundige partner voor bedrijven die hun online zichtbaarheid willen verbeteren.
Steffen heeft een passie voor het ontwikkelen van linkbuilding- en SEO-strategieën die niet alleen effectief zijn, maar ook duurzaam en ethisch verantwoord.
Met zijn uitgebreide kennis en ervaring heeft Steffen vele bedrijven geholpen om hun online aanwezigheid te vergroten en hun concurrenten te overtreffen in de zoekresultaten. Hij is trots op zijn vermogen om op maat gemaakte oplossingen te bieden die specifiek zijn afgestemd op de unieke behoeften en doelen van elke klant.
Als een autoriteit op het gebied van linkbuilding en SEO blijft Steffen voortdurend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche en past hij deze toe in zijn werk om klanten te helpen bij het behalen van blijvend succes.
Comments are closed.